תמונה של יועץ עסקי ממליץ על קידום אתרים

אחד התפקידים של יועץ עסקי הוא לבחון את אופי הפעילות של העסק ולהמליץ לו כיצד לפעול. בין היתר, המטרה של המלצות מן הסוג הזה היא לאפשר לעסק להתפתח, לגדול ולצמוח. בנוסף, יועץ עסקי לא יכול להרשות לעצמו לקפוא על השמרים ועליו להכיר כל הזמן את אפשרויות הקידום הקיימות והרלוונטיות עבור בעלי עסקים. כאן בדיוק נכנסת לתמונה ההמלצה של יועץ עסקי טוב על קידום אתרים באינטרנט.

אתרי אינטרנט משמשים בתור כרטיס הביקור של עסקים בכל התחומים ומכל העולם. לא משנה מה היקף הפעילות של העסק או איזה מוצר או שירות הוא מוכר, כדאי שיהיה מאחוריו אתר אינטרנט אמין. הבעיה היא שבשביל שאתר האינטרנט יהפוך להיות אפקטיבי צריך לקדם אותו – כמו למשל במנועי חיפוש, ברשתות חברתיות ועל בסיס המלצות תוכן.

מה הקשר בין יעוץ עסקי לבין קידום אתרים?

בדור הבא של ייעוץ עסקי לא מסתפקים בנושאים כגון חשבונאות ופיננסים ובוחנים כל הזמן דרכים חדשות לתת מענה לצרכי הלקוחות. בין היתר, יועץ לשיווק דיגיטאלי שהוא גם יועץ עסקי יכול להתוות אסטרטגיה עבור קידום אורגני ולהגדיר הקצאת משאבים לקידום ממומן. ההבדל הוא שבקידום אורגני משקיעים באתר בשביל שמנועי החיפוש יציבו אותו במקום בולט בתוצאות הרלוונטיות, בעוד קידום ממומן הוא סוג של קמפיין פרסומי לפי ביטויים שנבחרים בקפידה.

כמו כן, הערך המוסף בפניה אל יועץ לעסקים קטנים או גדולים מתבטא באופן שבו הוא יכול להמליץ על שיטות פעולה שונות אך מקבילות. במקום להסתפק רק ביתרונות של קידום אורגני או ממומן במנועי חיפוש, אפשר לפנות אל היועץ העסקי ולשאול אותו על קידום ברשתות חברתיות. כך למעשה יועץ לעסקים קטנים מייצר עבורם בידול ומאפשר להם להתחרות באותו מגרש כמו עסקים גדולים.

האם כל יועץ יכול להמליץ על קידום אתרים?

יועץ עסקי שממליץ על קידום אתרי אינטרנט הוא ככל הנראה איש מקצוע מיומן. לשם השוואה, יועצים עסקיים שלא משכילים לשנות את סל השירותים שלהם בהתאם לצרכים של העסק המודרני עלולים לגרור אותם לאחור ולהסב להם נזקים. לכן מבחינת בעלי עסקים קטנים וגדולים, שאלת מיליון הדולר היא איזה ערך מוסף יכול להציע היועץ והאם השירותים שלו אכן עולים בקנה אחד עם מאפייני המאה ה-21.

החדשות הרעות הן שלא כל יועץ עסקי ימליץ על קידום אורגני או ממומן של מנועי חיפוש. יתרה על כך, יש יועצים עסקיים שאפילו לא יודעים מהן רשתות חברתיות וכיצד אפשר להשתמש בהן על מנת לקדם את העסק. החדשות הטובות הן שלצד יועצים עסקיים כאלה פועלים גם אנשי מקצוע מיומנים ורק צריך להשקיע קצת זמן כדי למצוא אותם. בשורה התחתונה, יועץ עסקי טוב שווה כסף עבור העסק ואין לו תחליף.