כל בעל עסק שרוצה להיכנס לתחום הדיגיטל יודע שעומדות לפניו 2 אופציות: פרילאנסר או חברת קידום.
לפני שננתח ונגיע למסקנות, אלו האפשרויות העומדות בפני בעל העסק על מנת לקדם בתחום הדיגיטל:
קידום אורגני בגוגל, קידום ממומן בגוגל (רשת החיפוש, רשת המדיה, יוטיוב וג'ימייל), אאוטבריין, טאבולה, פייסבוק לינקדאין, טוויטר ועוד ועוד.
ברור שלפרילאנס ולחברות הקידום יש יתרונות וחסרונות ואני אפרוס אותם עכשיו בפניכם:
יחס אישי ללקוחות:
יש האומרים שהיתרון בפרילאנסר זה שהוא נותן יחס אישי לכל לקוח ולקוח בכל שעה והוא משקיע יותר כי הוא מקדם מספר דל של אתרים ובחברות קידום לכל מקדם יש 40 אתרים, ככה שבחברות קידום האתר שלו נשאר מאחור.
תנו לי לומר לכם את זה חד וחלק, זה לא נכון ואף מעוות לחשוב כך. אומנם יש חברות קידום שנותנות יחס גרוע ואף מזלזל ללקוחות שלהם אבל המצב בהרבה חברות רחוק מכך. בחברות קידום נורמטיביות לכל מקדם יש כ-10 אתרים ולוז עבודה מאוד ברור כך שאף אתר לא נשאר מאחור.
מסקנה: לא לכאן ולא לכאן.
פרסום במגוון פלטפורמות
כמו שכתבתי למעלה, מספר האפשרויות העומדות בפני בעל העסק לפרסם בתחום הדיגיטל הוא גדול. במידה והלקוח אומר "אני רוצה לפרסם גם בפייסבוק, גם בגוגל וגם בטאבולה ותוך כדי גם קידום אורגני ואני רוצה גם דף נחיתה מיוחד לקידום בגוגל", כמות האנשים שיודעים לפרסם בכל הפלטפורמות בצורה מדהימה שואפת לאפס, בחברת קידום אתרים יש אדם לכל תחום, יש איש ppc, יש איש seo, יש גרפיקאי וככה למעשה בעל העסק מקבל החבילה השלמה והשירות הכי טוב שהוא יכול היה לקבל. אצל פרילאנסר (מכיוון שמדובר באדם אחד – שהוא לא סופרמן) יכולים לקרות מספר תרחישים:
1.הוא ייקח כסף ללקוח ויפרסם גם אם הוא לא מבין כלום וכך יתבזבז לו לחינם סכום כסף שמוקצה לשיווק שהיה אפשר להוציא ממנו הרבה יותר.
2.הוא ייקח עוד פרילאנסר לצידו ועקב כך בעל העסק ישלם עבור עוד אדם.
3.הוא ישכנע את בעל העסק לרדת מזה, ושאין בזה הכנסה ועוד כל מיני שטויות.
מסקנה: קחו חברת אתרים אמינה.
שירותים נלווים
כמו שאין מקדם מושלם, אין גם אתר מושלם. לא משנה אם מדובר על אתר שעבר קידום או לא, אתר עם מאות דפים או עשרה תמיד יצטרכו לעשות בו שיפצורים.
מה זה אומר שיפצורים?
שיפצורים הם דברים הכרחיים שצריך לעשות לאתר על מנת לקדם אותו, זה יכול להיות לשכתב את הקוד כדי שיהיה יותר מהיר, לעצב תמונה חדשה לעמוד הבית, להוסיף תוכן לאתר או לצורך בניית קישורים ועוד. שימו לב, לכל אחד מהדברים שרשמתי פה יש צורך באיש מקצוע מומחה בתחום (לשכתב קוד – מתכנת, תמונה חדשה – גרפיקאי, תוכן-עורך תוכן), מה שאומר שאם מדובר בפרילאנסר, יש צורך לשכור לעבודות האלה אנשי מקצוע מה שאומר שבעל העסק צריך לשלם עוד כסף, תוסיפו לזה זמן עד שהפרילאנסר ימצא את האדם הנכון, ושתחום הדיגיטל הוא תחום שנחשב למאוד יקר, והנה הוצאה נכבדת על בעל העסק, אך לפני שאתם מתחילים להתנשף ולפחד ולהגיד מאיפה אני אשיג את הכסף הזה ומוותרים על הקידום, תרשו לי לציין שבחברת קידום שבה אני עובד כל האנשים שציינתי למעלה נמצאים במשרד אחד, השירותים הנלווים באים ביחד עם החבילת קידום, זאת אומרת, שהמחיר שבתוך החבילת קידום הוא מחיר הכולל שירותים נלווים שכאלה.
מסקנה: פרילאנסרים מפסידים כאן בגדול.
משרד לעומת טלפון שבור
כמו שציינתי ב"שירותים נלווים" בעולם הדיגיטל זמן הוא הוא הדבר הכי חשוב ושלא יספרו לכם אחרת. כשבעל העסק החליט לקחת פרילאנסר, והפרילאנסר (שבמקרה גם אלוף במכירות) הצליח לשכנע אותו להוסיף כסף על מתכנת ועל גריפקאי, רוב הסיכויים שהם לא מכירים אחד את השני. מה שאומר הרבה פעמים שיהיה קצר בתקשורת, לא תמיד יהיו הסכמות ובעל העסק יבקש לבצע שינויים, כל אלה לוקחים זמן – מה גם שאולי הפרילאנסרים הללו לא הכי מקצוענים, ושוב נגזל כסף וזמן. בחברת קידום האתרים ישנם אנשי מקצוע מקצוענים (כל אחד ותחום ההתמחות שלו) שמכירים אחד את השני ועובדים איתם ועל כל בעיה הם יגיעו לעמק השווה ויגיעו לפיתרון הכי טוב שיכול להיות עבור בעל העסק.
מסקנה – 3:0 טכני לחברות קידום אתרים?
לסיכום
חשוב לי לציין כמו שכבר ציינתי במאמר, אני כן עובד חברה וישנם כאלו שיגידו שאני לא אובייקטיבי אך יחד עם זאת לפני כן הייתי פרילאנסר במשך כשנתיים בתחום, ודווקא בתור אחד ש"טעם" משני העולמות, אני יכול להגיד לכם שהדבר הכי טוב לעסק שלכם היא חברת קידום אתרים.