תמונה של בניית אתרים רספונסיביים

בעידן של היום כאשר הסלולרי תפס תאוצה והפך לכלי הגלישה המועדף על פני הגולשים יותר מאשר המחשב, וכאשר גוגל הוציאו עדכון הנקרא Mobile First אין מנוס מלעשות אתר רספונסיבי או אתר מותאם לנייד.

מה זה בכלל אתר רספונסיבי?

אתר רספונסיבי הוא אתר שמתאים עצמו אוטומטית למסך המכשיר ממנו משתמש הגולש. מחשב נייח, טאבלט או סמארטפון. כלומר, לא משנה מאיזה מסך הגולש יכנס לאתר, האתר ישתנה בהתאם לרזולוציית המסך ולא יהיה שום פרט שחסר מהגרסה של המחשב השולחני ולגולש יש את אותה חווית גלישה שהייתה במידה והוא היה גולש מהמחשב ואפילו יותר טובה.

בניית אתרים רספונסיביים

איך אני יודע עם האתר שלי הוא אתר רספונסיבי?

פשוט מאוד, תשחקו עם הגדלים במחשב, תראו עם האתר מתאים את עצמו בהתאם לגודל שעשיתם, בנוסף לכך, ישנו הפיצ'ר היחסית חדש של גוגל, שדרכו אתם יכולים לבדוק אם האתר שלכם מותאם לנייד וגם דרך הסרצ' קונסול אתם יכולים לבדוק זאת.

לבדיקה דרך ה-mobile friendly  של גוגל :

https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

רגע, למעלה רשום Mobile First  מה זה אומר?

באוקטובר 2017, גוגל החליטו שהם מאנדקסים את האתר (סורקים את האתר ושופטים אותו) לפי הנראות שלו במכשיר הנייד. במילים יותר פשוטות, אם האתר שלכם לא מותאם לנייד או רספונסיבי צפו לירידה חדה במיקומים, וזאת לראשונה שגוגל עושים את זה לאחר שעד היום הם אינדקסו לפי מחשב שולחני.

מה זה אתר מותאם לנייד ומה ההבדל ביניהם?

אתר מותאם לנייד הוא למעשה אתר אחר ממה שמקבל הגולש בגרסה השולחנית.

כלומר, הדומיין שלו יכול להיות שונה ולהתחיל בm (mobile), האתר יכול להיות עיצוב שונה לתפריט, יכול להיות שהעיצוב של המחשב הוא לא מתאים למובייל ואין אפשרות לעשות אותו בצורה יפה, אולי אתם רוצים להציע דברים לגולש במובייל שאתם לא רוצים להציע לגולש במחשב,יכולים להיות מליוני סיבות שבגללם תרצו לעשות אתר מותאם לנייד. השורה התחתונה היא: לא להחסיר את הדפים המקודמים שלכם מגרסת המובייל ואם כבר לאתר שלכם יש מיקומים טובים, אל תשנו יותר מדי ותלכו על הגרסה הרספונסיבית.

מה עדיף לעשות?

כל אחד והשיקולים שלו. מוזמנים להרים טלפון ולהתייעץ.

אוקי, הבנתי, איך מקימים אתר כזה, או איך אני יודע עם האתר שלי כזה?

בגדול, אם האתר שלכם הוא תוצרת וורדפרס והוא מהשנים האחרונות, יש סיכוי מאוד גדול שהוא רספונסיבי, כיום רוב התבניות של וורדפרס הן רספונסיביות, אך יחד עם זאת עם תבנית מובנית יש המון מגבלות ולעיתים אף כבדה וגורמת לאתר להיות איטי.

סבבה מה עושים במקרה כזה?

כאן אנחנו נכנסים לתמונה. חברת EK Design  פיתחה ובנתה מאות אתרים רספונסיביים ואף קידמה אותם בהצלחה לעמוד ה-1.

במידה ואתם מעוניינים בבניית אתר רספונסיבי או אתר מותאם לנייד אתם מוזמנים לטלפן ולקבל יעוץ והכוונה מהאנשים הכי מנוסים בתחום ללא שום עלות.