תמונה של קידום חנות וירטואלית

אם אתם בתחום קידום האתרים אך עד היום לא קידמתם אתר חנות אחד ואתם חושבים שזה בדיוק כמו לקדם אתר רגיל אז אתם טועים ובגדול. הנה הצ'ק ליסט האישי שלי הכולל מספר טיפים שיעזרו לכם לקדם אתר חנות בפעם הראשונה ואני מקווה שלא בפעם האחרונה.

ואלו הם הטיפים לשרוד את הקידום :

טיפ מספר 1 : קודים באתר

בדקו אם יש את כל הקודים והם מוטמעים כמו שצריך, ואני לא מדבר רק על אנליטיקס.

בעזרת התוסף google tag assistant תוכלו לראות איזה קודים מוטעמים באתר גם ללא רקע טכני.

קוד אנליטיקס זה לא הקוד היחיד שאמור להיות מוטמע באתר חנות. צריך להיות שם קוד פייסבוק, קוד מעקב המרות לאדוורדס, קוד רימרקטינג וגם קוד לפופ-אפים. יכול להיות שכל הקודים מרוכזים גם תחת ט'אג מנגר, במקרה הזה תבקשו גישה על מנת לבדוק זאת.  תשאלו את הלקוח אם יש לו חשבון אדוורדס, דף עסקי בפייסבוק וכולי. במידה ולא – תעשו לו. המידע שאתם צוברים באתר חנות הוא רב ערך!

טיפ מספר 2 : סליקה וHTTPS  

תבדקו אם יש סליקה באתר. במידה ויש, אין מצב שאין HTTPS באתר. זה 2 דברים שחייבים לבוא ביחד, וזה ישפיע על הדירוגים. כבר מזמן גוגל הוציאו עדכון שהם ייתנו עדיפות לחנויות עם SSL מאשר לחנויות בלי. הרימו טלפון לבעל החנות ותאמרו לו שזה חובה ותתחילו לעבוד על זה מבלי לבזבז זמן. גם אחרי שהטמעתם את ה-ssl תבדקו שהמנעול אכן על ירוק והאתר אכן מאובטח מא' עד ת'.

טיפ מספר 3 : טייטלים ותיאורים

עכשיו אתם תגידו לעצמכם "נו באמת אנחנו מקדמים אנחנו לא סתומים" וברור לי. אני לא מדבר על הטייטלים ותיאורים ברמת הקטגוריה או הדפים באתר, אני מדבר על הטייטלים והתיאורים ברמת המוצרים (כן, גם אם יש בחנות 1000 פריטים) תנסו למלא את כולם, אין לדעת איזה מוצר גוגל יסרוק וחשוב שאותו המוצר יהיה אחר אופטימיזציה.

טיפ מספר 4: הטמעת מילות מפתח באלטים לתמונות

התמונות באתר זו עוד הזדמנות להטמיע את מילות המפתח בדף המקודם. ברור שתעשו את זה חכם ובמינון הנכון ואל תציפו את הדף בצורה הכי לא טבעית שיש במילות המפתח.

טיפ מספר 5: בריאות האתר באמצעות הסרצ' קונסול והסקרימינג פרוג

מכירים את הצפרדע המצווחת? הכלי הסופר דופר מומלץ לניתוח ואופטימיזציה של האתר? לאתר חנות אין מומלץ ממנו (כמובן שמדובר על גרסת הפרימיום אלא אם כן מדובר בחנות קטנה).

תריצו אותו, תראו את השגיאות שהוא מצא ואת השגיאות שהקונסול מצא. זה נכון ש404 זה לא ביג דיל בטח באתרי חנות שם מורידים ומעלים מוצרים מדי יום, אך אסור להתעלם מהם ואני אסביר בסעיף הבא. לגבי שגיאות 500 תטפלו בהם. שגיאות שרת מעידות על אתר מוזנח ולא מטופל כראוי ועל זה גוגל פחות סלחנית. בהמשך ניגע עוד קצת בצפרדע הנחמדה.

טיפ מספר 6 : טיפול נכון בדפי 404

אז כמו שכתבתי בסעיף הקודם, אין מה לעשות, מושלמים ופרפקציוניסטים ככל שתהיו תצטרכו להשלים עם העובדה שבאתר חנות תמיד יהיו דפי 404 ואל תהיו חכמים בלילה ותעשו הפנייה של כל דפי 404 לדף הבית, ההפך הוא הנכון. גוגל רוצה שתטפלו בדפי 404 בדרך ייחודית (ולא רק באתרי מסחר). עצבו דף מיוחד ומגניב לעמודי 404 בו מופיעים שורת חיפוש או אולי מוצרים דומים לאותו מוצר שחיפשו ותעשו את זה בדרך יצירתית. מעבר לזה שאתם מראים  לגוגל שאתם מתייחסים לדפי 404 בצורה יעילה אתם משפרים את יחס ההמרה של האתר באופן משמעותי. באתר הבא תוכלו למצוא כמה דפי 404 יצירתיים במיוחד:

https://www.geektime.co.il/11-best-404-pages/

טיפ מספר 7: היררכיה

חנות זה שם נרדף למילה היררכיה, ממש ככה. וזה לא רק באינטרנט, גם שאתם הולכים פיזית לחנות, אתם מחפשים נעל אדידס, מה יותר קל מלמצוא אותה באזור של אדידס? אם הייתם מחפשים את הנעל ולא היה סדר וכל הנעליים מכל החברות ומכל הסוגים היו על אותו קיר, תסכימו איתי שזה היה מוריד את הסיכוי שלכם לקנות באותה חנות? יכול להיות שהייתם קונים אבל יש לא מעט אנשים שלא היו קונים. כנ"ל לגבי אתר מסחר. גם הסעיף הזה אגב קשור לא רק לדירוג, אלא גם ליחס המרה. שכל המיטות יהיו תחת חדרי שינה, ספות תחת סלונים וכן הלאה. אגב, בהיררכיה עסקינן תשתמשו breadcrumbs (פירורי לחם) עוזר לניווט המשתמש באתר ולגוגל בלהבין את היררכיית האתר.

טיפ מספר 8 : צ'אט באתר

צ'אט באתר הוא אחלה דרך להשאיר גולשים באתר וליצור איתם אינטראקציה. הכי חשוב לא להתחיל איתם שיחה ואל תגדירו קפיצה אוטומטית של החלון, תנו להם לבחור אם הם מעוניינים לדבר איתכם ולא להפך – יש אנשים שזה עלול להרתיע. עוד משהו חשוב: עדיף שתשתמשו בצאט בפייסבוק, ככה קופץ ללקוח משהו שהוא כבר מכיר ויודע להשתמש בו וככה המשתמש פונה אליכם בעזרת הפרופיל בפייסבוק שלו, אז מי הוא אתם כבר יודעים.

טיפ מספר 9 : אתר מהיר

אין מה להוסיף יותר מדי על אתר מהיר, במידה ואתם כבר מקדמים אני מניח שאתם מבינים את החשיבות שלו באתר בארץ בה האנשים חסרי סבלנות. ברגע שהאתר איטי הם מאבדים עניין ועוברים למתחרה הבא. דרך אגב, מהירות האתר מהמחשב ומהירות האתר מהמובייל יכולה להיות שונה תבדקו את שניהם, אל תבדקו רק אחת ותסיקו שזה אותו הדבר.

טיפ מספר 10: האם יש 2 גרסאות שונות

אם כבר דיברנו על גרסת המובייל ועל גרסת המחשב לחלק מהחנויות יש גרסה נפרדת לכל אחת מהפלטפורמות והם לא תמיד מודעים לכך. במידה ויש 2 גרסאות שימו לב שיש קנוניקאל בכל דף במובייל וalternate בגרסת המחשב, תפתחו ל-2 הגרסאות חשבון בsearch console ותעקבו אחר בריאות האתר ותוודאו שהאתר מאונדקס בגוגל על שתי הגרסאות באמצעות פקודת site.אל תשכחו להשוות בין האתרים שלא יחסרו פריטים ושכל הדפים עובדים פיקס. תעשו בעצמכם בדיקה ידנית עם הפלאפון ועם הצפרדע ותוודאו שהכל בסדר. כמובן שמפת אתר נפרדת לגל גרסה יכולה רק לעזור ואל תשכחו לעשות את כל הפעולות הנדרשות על מנת להראות לגוגל שמדובר באותו אתר על מנת שלא תצטרכו לקדם כל אתר בנפרד. (בדרך כלל אם יש 2 גירסאות גרסת המובייל תתחיל ב-m).

טיפ מספר 11 :תקציב סריקה

לגוגל יש תקציב סריקה. מניח ששמעתם על זה וקראתם על זה איפשהו. במידה ולא, הנה עכשיו אתם יודעים. גוגל מוגבל בסריקה שלו לכן אל תיתנו לו לסרוק את מה שהוא לא צריך. במידה ויש לכם המון דפים ריקים עשו עליהם no index ו-no follow, גוגל יראה את זה בעין יפה ובהתחשבות.

טיפ מספר 12: האם אין תוכן משוכפל באתר

גם את זה אתם יכולים לבדוק בצפרדע וגם ידנית. אל תסמכו תמיד על הסרצ' קונסול שהוא ידווח לכם על תוכן משוכפל באתר או מחוצה לו. באתר חנות יש מאות מוצרים ולעיתים מאותה קטגוריה ככה שיכולה לקרות טעות ושהעליתם את אותו מוצר פעמיים או שכתבתם את אותו התוכן בדיוק. כמובן שאם זה רק פיסקה או כותרת אין לכם מה לדאוג. אם יש לכם פתאום ירידה חדה במיקומים ללא הסבר נראה לעין תבדקו שהמתחרים לא שכפלו את התוכן שלכם באחד האתרים.

אתר לבדיקת תוכן משוכפל באתר :  https://www.copyscape.com

טיפ מספר 13: האם אין תמונות גדולות מדי

תיראו בואו לא ניתמם, באתר חנות המוצרים לא מוחשיים והלקוח לא יכול להרגיש אותם פיזית ועל כן יש לנסות להעביר את המוצר הכי טוב ללקוח ואת זה עושים על ידי העלאת תמונות סופר איכותיות ולעיתים אף סרטונים. המזל הוא שאתם לא היחידים שעושים את זה, כולם עושים זאת, אך צריך לדעת לעשות את זה במינון נכון. התמונה יכולה להעביר את אותו המסר בין אם היא שוקלת 24 מגה או 3 מגה. שימו לב לדברים האלה גם אם האתר עובד מהר.

טיפ מספר 14: מכירת יותר ממוצר אחד

האם יש לכם בדף מוצר מוצרים נלווים מאותה קטגוריה, אנשים שראו גם ראו גם את…

ממש כמו קישוריים פנימיים באתר רגיל (לא אומר שפה לא צריך), אנשים נכנסים למוצר מסוים, האם יש בתחתית העמוד "אנשים שהתעניינו בא' התעניינו גם ב – ב',ג' וד? הבנתם אותי? במידה ולא אני מצרף תמונה  שתבינו. גם משפר המרה מצוין את האתר וגם מגדיל את זמן השהייה.

טיפ מספר 15 : שימוש בתוספים משפרי המרה

גם אם האתר מקודם הלקוח לא יהיה מרוצה אם אין בו מכירות, לכן חשוב להשתמש בתוספים משפרי המרה.

פופאפים לאנשים ששהו בעמוד מסוים מעל X דקות, או פופאפים לאנשים ששוהים בקטגוריה ספציפית יותר מפעם אחת. פופאפים זו דרך מצווינת לשיפור יחס המרה.

דברים נוספים לשיפור יחס המרה:

קמפיינים של רימרקטינג בפייסבוק ובגוגל.

מפות חום

ביקורות – כי אותנטיות מוכרת.

בלוג של לקוחות מרוצים.

ניוזלטר לשמירה על קשר עם לקוחות.

 

דוגמא לאיך נראית הרשמה לניוזלטר.

טיפ מספר 16:האם תהליך הסליקה נוח  (כפתור ברור, בלי פרטים לא חשובים).

תהליך סליקה נוח הוא הדבר לדעתי הכי חשוב בחנות מסחר ולא כולם מודעים לזה. האם יש שם שדות מיותרים, האם הכפתור הנעה לפעולה נוח, האם יש אפשרות להוסיף מוצרים לעגלה בקלילות וביעילות, האם הטופס מסודר, האם העגלה נשמרת גם במידה והלקוח יוצא והכי חשוב – האם יש קיצור החוסך את כל בירוקרטיית ההרשמה כמו התחברות דרך פייסבוק.

אלו היו ה-16 טיפים שלי לקידום אתר חנות וירטואלית, שיהיה בהצלחה!