יחס המרה (Conversion Rate) הוא אחוז המתאר את הגולשים באתר אינטרנט אשר לא רק ביקרו בו בפועל, אלא גם ביצעו פעולות שונות אשר בעלי האתר, המשווקים או המפרסמים הגדירו כרצויות מבחינתם: רכישת מוצרים, השארת פרטים, הרשמה לאתר וכן הלאה.

לאחוז ההמרה יש חשיבות בכל אתר, אך בעיקר באתרים אשר הבסיס שלהם הוא כלכלי במהותו – זאת מכיוון שפעולות הגולשים מתורגמות לרוב להכנסה לבעלי האתר. שיפור אחוז ההמרה הוא אחד האתגרים הגדולים שניצבים בפני מנהלי האתר, כאשר לצורך זה יש להשקיע מאמצים ומחשבה בלתי מבוטלת.

הגדרת קהל היעד, שיפור האלמנטים השיווקיים של האתר, שיפור חווית המשתמש או אפילו שיפור ההצעה לגולשים יכולים להעלות את אחוז ההמרה.