תמונה של אין לידים ופניות חדשות לעסק - למה זה קורה

אתם בשיאו של קמפיין ממומן PPC, אתם עושים הכל כמו שצריך (מחקרים, ניתוחים אופטימיזציה וכו') אבל עדיין משהו שם לא דופק כמו שצריך – למה?

יכול להיות לזה מספר סיבות שאולי חלקית באשמתכם, אבל יכול להיות גם שזה חוסר מזל וזו תקופה שכזו…

למה אני מתכוון? אם אתם בעלי ניסיון בתחום כבר כמה שנים טובות,

בוודאי יצא לכם להבין שיש תקופות חלשות וחזקות יותר בכל תחום – כך לדוגמא:

החורף

תחילת החורף מסמנת תמיד את תחילת השנה האזרחית (סילבסטר, חודש ינואר), החודשים שקודמים לינואר הם הם אוקטובר, נובמבר ודצמבר, בקיצור סוף שנה, בסוף שנה זה התקופה שהכי קשה למפרסם של העסקים הקטנים מכיוון שזו תקופת זמן שבהם לכל מי שנשאר תקציב פרסומי מכל השנה פשוט יבזבז אותו. אז יש מעט מאוד שטחי פרסום והרבה מאוד מפרסמים שרוצים לנצל ולסיים את התקציב שלהם אז הם הולכים All in.

תוסיפו לכך את הבלאק פריידיי, סייבר מאנדיי ויום הרווקים הסינים (וזה בלי להזכיר את החגים שלנו שקדמו לימים אלה) – הימים הכי חזקים של המבצעים ברשת, כולם, עסקים קטנים וגדולים כאחד, מנסים לרכב על הגל ומציעים שלל מבצעים בימים אלה.

מה שקורה בפועל זה שיש תחרות ענקית, הרבה מאוד מפרסמים על שטח פרסום מאוד מוגבל והחשיפה של כל עסק היא קטנה והמחיר לחשיפה גדל, לכן אם יש לכם קמפיינים שאתם אמורים להריץ אני הייתי ממליץ להרים שיחה ללקוח ולהגיד לו לחכות, אם לא עד ינואר אז לפחות עד שתיגמר כל הסערה של הימים האלה. בנוסף לכך, חשוב לזכור שפייסבוק וגוגל בסך הכל מחפשות אחר הכסף שלך (מכירה פומבית כבר אמרנו?) ולראייה הפייסבוק הורידו באופן משמעותי את החשיפה האורגנית של הדפים העסקיים ומציגים מודעות של מי שמשלם יותר או בקיצור "המותגים".

מסקנה #1 – תחכו לחודש ינואר!

הקיץ

תחילת הקיץ היא תקופה טובה, אין חגים יש שגרה והכל בסדר, אפשר ואף רצוי להתנהל כרגיל.

בחודשים יולי עד אוגוסט המוכרים לכם בטח כימים המקוללים של החופש הגדול הם בהחלט ימים כאלה, לא רק להורים אובדי העצות אלא גם למפרסמים וזה למה?

בחופש הגדול הלקוחות שלנו (ברוב הקמפיינים הם אנשים עם ילדים) עסוקים כל חודשי החופש עם הילדים: הם משקיעים בהם את מרב זמנם (וכספם) ושמים את עצמם בעדיפות שנייה, ככה שהדבר האחרון שהם רוצים עכשיו זה את מה שיש לכם להציע, אלא אם כן את מציעים דברים לילדים שלהם (פסטיבלים למיניהם, הופעות של כוכבי ילדים וכו'…) אז בדיוק כמו בחורף הייתי ממליץ לכם לשקול לעצור את הקמפיין עד שייגמר הקיץ או לפחות להקטין משמעותית את תקציב הפרסום בחודשים האלה ולעדכן את הלקוח שלא ייצפה לאותה תפוקה שאותה הוא קיבל בחודשים שקדמו לחופש.

מסקנה #2 – תקטינו את התקציב!

החגים הישראלים

בארץ הקודש, ברוך השם, יש לא מעט חגים וחופשים – החגים הישראליים הם פוטנציאל אדיר למפרסמים תלוי בסוג המוצר. כמו שכבר בטח הבנתם, בדיוק כמו שאתם מפרסמים ישנם עוד אלפי מפרסמים נוספים שמנסים לרכב על החוגג הישראלי עם מבצעים (חלקם פיקטיביים וחלקם לא) אך מה זה משנה, הם מתחרים מולכם בדיוק על אותה משבצת.

כשיש חג ישראלי או תקופת חגים מה שהייתי ממליץ לכם כדי לצאת מהם עם לקוח מרוצה זה להיפגש ולהכין איתו תכנית אסטרטגית לכל חג, לא משנה מה סוג המוצר, אנשים אוהבים מבצעים. גם אם הלקוח לא מעריץ משובע של מבצעים, תנסו להסביר לו את החשיבות אפילו במתן הנחה מינימלית ביותר, העיקר שהיא תהיה משתלמת ללקוח. במידה והלקוח ממשיך לסרב, פשוט תגידו לו שאין מנוס מלעצור את הקמפיין ולחכות שהסערה תחלוף.

מסקנה #3 – מאוד תלוי בלקוח כאמור, תנסו לנווט אותו לכיוון המבצעים כמה שניתן.

 

לסיכום…

לא קל להיות מפרסם, בייחוד מפרסם של עסקים קטנים – קמפיין טוב דורש הרבה תכנון ואסטרטגיה נכונה, לכן חשוב תמיד להיות מוכנים וגם להסביר את זה לבעל העסק.

חשוב לזכור שהדברים האלה תקפים רק במידה ועשיתם קמפיין אידאלי, במידה ולא, תעברו עליו מחדש, תעשו שינויים ובדיקות עד שהוא ירוץ בצורה טובה יותר.

 

בהצלחה!