תמונה של קידום ממומן בגוגל מול קידום ממומן בפייסבוק - מה עדי

שאלת השאלות בתחום קידום האתרים הממומן הינו איזה קידום ממומן יותר טוב – מה יביא יותר לידים לעסק שלנו – הפייסבוק או גוגל?

אז כמובן שתשובה חד משמעית אין וגם לעולם לא תהיה ומיד אסביר ולמה זה.

על הקידום הממומן בגוגל ברשת החיפוש

קידום ממומן בגוגל דוגל בקידום מסוג pull משמע שאתה נותן לאדם את מה שהוא מחפש (אדם מקליד שאליתא מסוימת לדוגמא : עורך דין בצפון) וקופצות לו מודעות בחלק העליון ובחלק התחתון של הדף של עורכי דין שבחרו את ביטוי המפתח הזה בהתאמה מדויקת, לביטוי או רחבה וכאשר מישהו מקליק על המודעה אז המפרסם מחויב לפי מחיר שגוגל קבעה (משתנה לפי מידת התחרותיות, ציון האיכות ועוד כמה פרמטרים שנרחיב בהמשך).

היתרונות של קידום ממומן בגוגל

אחד היתרונות הבוהקים של קידום בגוגל זה שאתה נותן ללקוח בדיוק את מה שהוא מחפש. אדם חיפש משהו, מצא מודעות שקשורות למה שהוא הקליד ואם יש לך הצעת ערך ייחודית וטובה משאר המפרסים אין שום סיבה שהאדם לא יהפוך ללקוח שלך, מה ששונה מפייסבוק בו הפרסום הוא מסוג push שבו המודעות מופיעות בפיד שלו תוך כדי שהוא מסתכל או שוהה באתר או באפליקציה, כלומר גוגל עונה על הצרכים של האדם באותו רגע. וזהו היתרון- המרכזי והענקי שלו על פני הרשתות החבריות.

יתרון נוסף של גוגל הוא תוסף ההתקשרות. באמצעות תוסף זה אדם יכול ליצור קשר עם בית העסק באופן מיידי מבלי להכנס לאיזה דף נחיתה מפוקפק ומבלי לחכות עד שיצרו איתו קשר. בעידן של היום, אנשים רוצים פתרון מיידי וזה בא לידי ביטוי בכך שהרוב המוחלט של ההמרות הן המרות טלפוניות.

החסרונות של קידום בגוגל

ישנם כמה חסרונות בולטים בקידום ממומן בגוגל.

אחד מהם והבולט ביותר שאין לך אפשרות לעשות מיקוד לפי מיקום דרך המחשב, מה זאת אומרת?

כאשר אני מקדם עסק אשר יושב ברחובות ואני מעוניין שרק אנשים שיושבים ברחובות יגיעו למודעה הזו כי אחרים פשוט לא רלוונטים לי אז גוגל לא יכול לזהות מיקום של משתמשים במחשב וזה עקב סיבות ביטחוניות שתקפות רק במדינת ישראל – במדינות אחרות האפשרות הזו כן קיימת. אז מה עושים? ישנן 2 אפשרויות: האחת, לבטל את הפרסום במחשב לאפס, דרך הגדרות- מכשירים- -100%, האחרת, והסזיפית יש לומר, לעשות שני קמפיינים אחד למובייל ואחד למחשב שכבמחשב יהיו רק ביטויי זנב ארוך הכוללים מיקום לדוגמא : "אינסטלטור ברחובות"', "עורך דין ברחובות" וכדומה.

עוד חיסרון מאוד בוהק של גוגל הוא חסרון הדמוגרפיות. בגוגל, אין אפשרות לדעת באמת גיל ומין של האדם כאשר הוא מחפש משהו. כלומר יש – אבל זה לא מאה אחוז והנה אני מסביר:

גוגל מזהה משתמש וגיל לפי הג'ימייל שאיתו נעשה החיפוש, אותם נתונים שהוגדרו כאשר נפתח חשבון הג'ימייל הזה, נשמע לכם הגיוני? אתם יודעים כמה פעמים לי קרה שגלשתי בגוגל והג'ימייל היה מחובר למשתמש אחר בכלל? חוץ מזה מי מאיתנו לא זרק סתם גיל לגוגל כאשר הוא פתח את החשבון שלו שהוא היה מתחת לגיל 18 מה שלעיתים גורם להצגת המודעה לילדים או בקיצור לאנשים שאין סיכוי שיהפכו ללקוחות.

בנוסף לכך, ברשת החיפוש בגוגל שיטת התשלום היא pay per click ואי אפשר לשנות אותה ואתה מחויב על כל לחיצה על מודעה לא משנה אם זה סתם ילד משועמם או לקוח פוטנציאלי.

עוד חיסרון שלעומת הפייסבוק המחירים לקליק יכולים להגיע לעשרות עד מאות שקלים כשבפייסבוק המחירים נעים בהרבה פחות.

על הקידום הממומן בפייסבוק

קידום ממומן בפייסבוק הינו הרבה יותר מדויק מאשר קידום בגוגל, והסיבה לכך היא פשוטה. שם, אנשים משתפים כל פרט עליהם, בני כמה הם, איפה הם למדו, איפה הם גרים, מתי הם טסו לאחרונה, האם הם במערכת יחסים ועוד ועוד ועוד.

לכן כשאתה מוציא לפועל קמפיין בפייסבוק רמת הדיוק שלו היא גבוהה ברמה המקסימלית בניגוד לגוגל.

היתרונות של פייסבוק

בניגוד לגוגל, להם יש יתרון אחד מרכזי בקידום ממומן בפייסבוק היתרונות הם רבים. קודם כל, בראש ובראשונה כמו שכתבתי בפסקה הראשונה רמת הדיוק היא מקסימלית, יתרון משמעותי ואדיר על גוגל, בנוסף לכך בפייסבוק אתה יכול לבחור בסוג הקמפיין בו אתה מעוניין. קמפיין מעורבות, קמפיין תנועה לאתר, קמפיין המרות ועוד, אך הקמפיין שמהווה את השובר שיוויון הענק מול גוגל הוא הקמפיין לידים. בקמפיין בגוגל כל קמפיין מוביל לדף נחיתה ושם לקוח צריך לעשות את הפעולה שאותה אנו מגדירים המרה (השארת פרטים, הוספה לסל ועוד), בזמן הזה שהלקוח מובל לדף נחיתה, עד שהדף נחיתה נפתח (תלוי בקוד של הדף, במהירות האינטרנט בנייד וכולי)  הוא יכול לאבד עניין מה גם שזה מוציא אותו מגוגל וכך הסיכוי שלו להמרה קטן משמעותית. בקמפיין לידים, כאשר לקוח מקליק על המודעה המומנת בפייסבוק, נפתח לו טופס צור קשר שבו כל הפרטים שלו ממולאים באופן אוטומטי ולו נשאר רק ללחוץ על כפתור שלח. פעולה זו שלוקחת פחות משנייה משאירה את הלקוח באזור הנוחות שלו (הפייסבוק) ובאמצעות קליק אחד פשוט הוא משאיר פרטים, בנוסף לכך בפייסבוק המחיר לקליק הוא נמוך משמעותית ממחיר בפייסבוק, כך לדוגמה עורך דין יכול לשלם בגוגל על כל קליק 80 שקלים ואילו בפייסבוק 1-3 שקלים תלוי בטירגוט שלו.

עוד יתרון של פייסבוק זה שברוב הקמפיינים הוא מאפשר לבחור שיטת תשלום, לפי חשיפה או לפי קליק.

אחד מהעקרונות המנחים והעיקריים ביצירת ליד, הוא להקל על הלקוח בהשארת פרטים, כלומר, כמה שפחות פעולות שהלקוח עושה כך הסיכוי שלו להשאיר פרטים עולה משמעותית.

החסרונות של פייסבוק

החסרון של פייסבוק שהקמפיינים בו הם מסוג push, כלומר הן מופיעות לאנשים שלא בהכרח צריכים אותם, בשונה מגוגל, ששם אדם מחפש ביטוי ספציפי ומופיעות לו מודעות בהתאם לביטוי אותו הוא הקליד ולכן המרה של אדם היא לא תמיד ליד.

בנוסף בפייסבוק אין תוסף התקשרות וכשרוב ההמרות היום הם טלפוניות(לפחות בגוגל), והסבלנות של האדם היא קצרה מתמיד, תוסף או לפחות פתרון להתקשרות הוא הכרחי מתמיד. מה גם שיש אנשים שיגידו שהעיקרון המנחה לפי פחות פעולות יותר סיכוי להמרה הוא נכון אבל השארת פרטים בקליק יובילו לכך שרוב הפניות יהיו פניות סרק ולדעתי הם צודקים.

לסיכום – פייסבוק או גוגל?

אז זהו שזה לא שחור או לבן. קראתם את כל זה, ובסוף ביאסתי אותכם עם התשובה. כי אין כאן נכון או לא נכון, זה תלוי בעסק שאנחנו מקדמים, ואם אנחנו לא יודעים, תמיד אפשר לחלק את התקציב בין גוגל לפייסבוק ולהבין מהי הנישה המומלצת עבור העסק הספציפי – כמובן שגם וגם נלקח בחשבון גם כן, ושיוצאים לדרך עם הקמפיינים חשוב לעשות מחקרי מתחרים –  באיזו נישה המתחרים מפרסמים, איך המודעה שלהם נראית, איזה קמפיין הם בחרו, מתי המודעה שלהם מוצגת, מהי הצעת הערך שלהם ועוד.

רק אחרי מחקר מתחרים תקבלו החלטה ותצאו לדרך.