תמונה של חלק 2 - כיצד אנשים מתקשרים עם מנועי החיפוש

אחד מהאלמנטים החשובים ביותר לבניית מערכת שיווק אסטרטגית און ליין סביב הSEO הינה האמפתיה לקהל שלך. לאחר שהבנתם מי קהל היעד שלכם, תוכלו לשמר אותו בצורה טובה יותר. אנחנו אוהבים לומר "בנה אתר ותוכן עבור משתמשים ולא עבור מנועי החיפוש".

האחריות העיקרית של מנועי החיפוש הינה לשרת את התוצאות הרלוונטיות למשתמשים שלהם. אז זה הזמן לשאול את עצמך, מה בדיוק הלקוחות מחפשים ולוודא, כי האתר שלך מספק להם את מבוקשם. הכל מתחיל עם הקלדת מילים בתיבה קטנה.

הכוח האמיתי של קידום אתרים

מדוע עליך להשקיע זמן, מאמצים ומשאבים בקידום אתרים? כאשר אנו מסתכלים על התמונה הרחבה של שימוש במנועי החיפוש, תוך שימוש בנתונים מרתקים הזמינים ממחקרים שונים על מנת להבין איך משתמשים מחפשים, כי אם לסייע ולהציג טיעון משכנע על כוחו של קידום האתרים. לפניכם רשימה של מחקרים שנעשו בתחום:

  • גוגל מוביל את הדרך – מחקר של קום סקור מאוקטובר 2011:

גוגל הוביל את ליבת החיפוש של ארה"ב בחודש אפריל עם 65.4% מהחיפושים שנערכו, לאחריו מיקרוסופט עם 13.4% ויאהו, עם <7.2%.

סך כל החיפושים ע"י תוכנות גוגל, השווה 67.7% מכלל שאילתות החיפוש ואחריו, בינג שנמצאו בו 26.7% מכלל החיפוש.

האמריקאים לבדם ערכו 20.3 מיליארד חיפושים בחודש אחד. בגוגל נספרו 13.4 מיליארד חיפושים  ואחריו יאהו עם 3.3 מיליארד, מייקרוסופט עם 2.7 מיליארד וחברת AOL רשת האינטרנט הראשונה מארה"ב הנקראת AMERICA ON LINE, עם 277 מיליון חיפושים.

  • הדו"ח של פורסטר מאוגוסט 2011 מראה כי מיליארדי אנשים בילו את זמנם בשיווק אינטרנטי:

עלויות השיווק באינטרנט מתקרבות ל-77 מיליארד דולר נכון לשנת <2016.

סכום זה ייצג 26% מכלל תקציב הפרסום המשולב.

  • מחקר אינטרנטי שבוצע באוגוסט 2011 בארה"ב חושף כי:

אחוז משתמשי האינטרנט במנועי החיפוש עולה מיום ליום בהתמדה.

הסטטיסטיקה הגלובלית, מראה כי 5 מנועי החיפוש המובילים, הם אלה ששולחים תנועה ברחבי העולם:

•  מנוע החיפוש גוגל שולח בין 62-90% תנועה.

•  מנוע החיפוש יאהו שולח 3.78% תנועה.

•  מנוע החיפוש בינג שולח 3.72% תנועה.

•  מנוע החיפוש באידו שולח 35% תנועה.

  • מחקר שנערך באוגוסט 2011 חושף את שיעור אחוזי ההקלקות בדפי מנועי החיפוש:

התוצאות מראות שהתוצאה הראשונה מקבלת 18.8% מכלל התנועה, השנייה מקבלת 10.1%, השלישית 7.2% ,הרביעית 4.8% וכל השאר מתחת ל- 2%.

הממוצע הכללי של דירוג ההקלקות ב-10 התוצאות היה 52.32% בגוגל ו- 26.32% במנוע החיפוש של בינג.

כל נתוני המחקר המרשימים הללו, מובילים אותנו למסקנות חשובות לגבי חיפוש באינטרנט ושיווק ע"י מנועי החיפוש, בפרט שאנו יכולים לומר את הדברים הבאים:

חיפוש הפך להיות מאוד פופולרי והפך להיות חזק יותר ונמצא בעליה מתמדת של קרוב ל ל-20% בשנה מסביב לעולם.

חיפוש מניע כמות עצומה של שני דברים בפעילות כלכלית מקוונת ולא מקוונת.

דירוג בתוצאות ראשונות

לא רק שמספק תנועה עצומה וחינמית של צרכנים ולקוחות פוטנציאליים אלא גם משדר אמינות לקהל יעד שלכם.