תמונה של חלק 3 מדוע ישנה חשיבות לשיווק באמצעות מנועי החיפוש

מבט עקיף על הנושא קידום אתרים יגרום לאתר שלך לשימוש נוח משני הצדדים, גם למשתמשים וגם כן לרובוטים של מנועי החיפוש, למרות שמנועי החיפוש הפכו להיות הרבה יותר מתחוכמים, אך הם עדיין אינם יכולים לראות ולהבין את האתר באותה הצורה שאדם יכול. אופטימיזציה של האתר מסייעת למנועי החיפוש להבין על מה מדובר בכל דף וכיצד הוא יכול להיות יעיל למשתמשים.

ויכוח נפוץ נגד אופטימיזציה למנועי החיפוש

לעיתים קרובות, אנו שומעים הצהרות מסוג זה:

"אף מהנדס חכם אינו מסוגל לבנות מנוע חיפוש הדורש מאתרים לעקוב אחר חוקים או עקרונות מסוימים למטרת דירוג."

אבל חכה רגע…

תאר לעצמך שאתה מפרסם תמונה של הכלב של המשפחה, גולש עשוי לראות את התמונה של הכלב השחור, זה עשוי להיראות לו ככלב מסוג לברדור המשחק עם מקל בפארק. מצד שני, מנוע החיפוש הטוב בעולם יאבק בכדי שאנשים יבינו את התמונה. אז כיצד ניתן לגרום למנוע החיפוש להבין את התצלום? למרבה המזל, עם קצת אופטימיזציה, מנהלי האתר יכולים לגרום למנועי החיפוש להבין על מה מדובר. למעשה, הוספת מבנה תקין לתוכן שלך חיוניים עבור הרובוט של מנועי החיפוש להבין את אתרך טוב יותר. ללא אופטימיזציה מתאימה של האתר שלך, הוא עשוי להיות בלתי נראה במנועי החיפוש השונים.

הגבולות בטכנולוגיה של מנועי החיפוש

כל מנועי החיפוש הגדולים, פועלים על אותם עקרונות, כפי שהוסבר בפרק 1, כשרובוטי החיפוש האוטומטיים סורקים את הרשת, הם מבצעים קישורים ותכני מדד במסדי נתונים מסיביים. הרובוטים משיגים זאת באמצעות אינטליגנציה מלאכותית, אך טכנולוגיית החיפוש המודרנית היא עדיין לא בגדר הכל יכול. ישנן מספר רב של טכניקות מגבילות הגורמות לבעיות משמעותיות, כגון: הכללות ודירוגים ואנו ערכנו רשימה של כמה מהנפוצים שבהם:

בעיות בסריקה ואינדקסים:

  • טפסים מקוונים – מנועי החיפוש אינם מצטיינים במילוי טפסים מקוונים כמו כניסה לדפים שמחייבים מילוי פרטים, ולכן כל התוכן הכלל מאחוריהם עשוי להיות מוסתר.
  • דפים כפולים – אתרי אינטרנט הבנויות באמצעות מערכות CMS (מערכות לניהול תוכן), עשויות לעתים קרובות ליצור נוסחות כפולות של אותם דפים, זו עשויה להיות בעיה רצינית עבור מנועי החיפוש המחפשים תכנים מקוריים בלבד.
  • חסימה בקוד – שגיאות שעשויות לצו. בקוד ההנחיות של סריקת האתר (robots.txt) עשויות לגרום לחסימת הגישה למנועי החיפוש באופן מוחלט.
  • מבנה דל של קישורים – אם מבנה הקישורים של האתר אינו מובן למנועי החיפוש, אז באמצעות הסריקה של הרובוטים, אין אפשרות להגיע לכל תוכן באתר, המצב גורם למצב חשיפה מינימלי העשוי להיות לא חשוב בעיני מנועי החיפוש.
  • תוכן שהוא אינו טקסט – למרות שהמנועים השתפרו בקריאת טקסט, תוכן בעל פורמט מדיה עשיר עדיין יהיה קשה לניתוח ע"י מנועי החיפוש. המצב עשוי לכלול טקסטים בקבצי פלאש, תמונות ווידאו ואודיו.

בעיות בהתאמת שאילות לתוכן:

  • תנאי חריג – טקסט שלא נכתב בצורה נפוצה שאנשים מבצעים בו שימוש, כמו למשל "יחידות קירור מזון" כאשר אנשים מחפשים בעצם "מקררים".
  • דקויות שפה ועידון של אינטרנציונליזציה – למשל צבע מול גוון במידה ויש לכם ספק, יש לבדוק מה אנשים מחפשים ולמצוא התאמות מדויקות בתוכן שלכם.
  • מיקום שאינו מתאים למטרה – מיקוד תוכן בפולנית כאשר רוב הגולשים שמבקרים באתר יהיו מיפן.
  • אותות הקשר מעורבים – לדוגמה, הכותרת של הפוסט בבלוג שלך הינה "הקפה הטוב ביותר של ישראל", אך הפוסט עצמו עוסק במקומות לנופש בקנדה בהם מגישים קפה נהדר. המסרים הללו סותרים ושולחים אותות שמבלבלים את מנועי החיפוש.

וודא שהתוכן שלך בולט

קבלת פרטים טכניים של חיפוש ידידותי במנועי החיפוש (מחקר מילים) ובניה נכונה של האתר הם חשובים, אך ברגע שיש לכם את הבסיס את חייבים גם לשווק את התוכן שלכם.

שינוי תכוף של מנועי החיפוש

כאשר מנועי החיפוש התחילו באמצע שנות ה-90, הגישה הייתה שימוש בתגי מטה (עדכון מילות מפתח, עדכון כותרות ותיאורים), היו חלקים קבועים בטקטיקה הדרושה על מנת להיות מדורגים היטב. בשנת 2004, הפצצת קישורים עם טקסט עוגן, רכישת קישורי תגובות מבלוגים ובניית חוות של אתרים מקשרים היו גורמים להצלחה בקידום האתר.

הרבה מהטקטיקות שעבדו בשנת 2004 עשויות לפגוע ב- SEO שלך היום. העתיד, אינו עדיין ברור, אך בעולם החיפוש, השינוי תמיד יהיה קבוע ומסיבה זו, שיווק במנועי החיפוש, תמיד ימשיך להיות בראש סדר העדיפויות של אלה, המעוניינים להישאר תחרותיים באינטרנט. אחרים, יטענו כי ה- SEO הוא מת, או שהוא מסתכם עם ספאם כפי שאנו רואים אותו. אין צורך בהתגוננות, כי אם בהיגיון פשוט, אתרים מתחרים על תשומת לב ומיקום במנועי החיפוש, אך אלה שיש להם את הידע והניסיון המוכח, יגרמו לדירוג האתר ויקבלו את כל היתרונות ושהאחד מביניהם הוא קבלת תנועה ממוקדת ואיכותית וחשיפת המותג ללקוחות פוטנציאליים רבים.