תמונה של קידום אתרים מקומי

כיום כבר ברור לכל מי שמנהל עסק כלשהו או שהוא מעניק שירות בתחום כזה או אחר, כי אם הוא לא יקים אתר אינטרנט לעסק שלו, לא תהיה לו זכות קיום. זאת מהסיבה הפשוטה. האזרח מהשורה לא פוסע פסיעה אחת לפני שהוא 'עושה גוגל' על התחום שהוא מחפש. זה נכון לבחירת מוצר חשמלי כלשהו וזה גם נכון לבחירת שירות רפואי. למעשה יש היום הכול ברשת והכלל הזה של – 'תן לאצבעות ללכת במקומך' (למי שזוכר את הסלוגן של 'דפי זהב' בספר הטלפונים המיתולוגי…) תקף היום יותר מאי פעם.

אך חשוב לדעת שהקמת אתר מוצלח זה ממש לא מספיק. אתם יכולים להיות בעלים של אתר מרשים, מושקע, מרהיב וגם יקר אך הוא לא באמת יוביל אתכם לאנשהו. זאת מהסיבה הפשוטה. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם כלל אינם נחשפים לאתר שלכם.

כאן בדיוק מגיע הנושא של קידום אתרים.

חושבים את האתר

הרשת מלאה באתרים בכל נושא שרק תרצו. מכל תחום ישנם מאות ואלפי אתרים שמציעים את שירותיהם לגולשים. אז מה באמת יגרום לכך שדווקא האר שלכם יעלה בדף הראשון שגוגל מציע כאשר לקוח מקליד את מבוקשו בשורת החיפוש? כאן טמון הסוד של הקידום המקצועי של האתר.

יש דרכים שונות לקדם אתר ולגרום לכך שגוגל יראה לנכון להציג אותו ראשון אותו בין הראשונים על מנת שהוא אכן ייהנה מחשיפה בעיני הלקוחות הפוטנציאליים.

יש דברים שאתם יכולים לעשות בכוחות עצמכם ויש דרכי קידום שנהירים רק לבעלי המקצוע שזהו תחום עיסוקם. הם אלו שייטיבו לקדם בצורה נכונה את האתר שלכם ובכך להרים אותו גבוה בין ההצעות של גוגל.

קידום אתרים לוקאלי – מקומי

עסקים רבים הם בעלי אופי מקומי. השירות שלהם מוצע ונמצא באזור מסוים והוא לא באמת רלוונטי לאנשים שלא מתגוררים באותו אזור.

כך למשל עסק בירושלים חייב קידום אתרים בירושלים וכן הלאה.

על מנת שהקידום אכן יהיה ממוקד וכל גולש יקבל את המענה המתאים לו, חשוב להשקיע מלבד הקידום של האתר, גם בקידום המקומי שלו.

אז איך למעשה אנחנו יכולים לדווח גוגל מה האזור שבו אנחנו מציעים את שירותינו?

  • גוגל עסקים – הדבר הראשון אותו יכול כל אחד לעשות בכוחות עצמו הוא פשוט להירשם לגוגל עסקים. גוגל מציע את האפשרות של רישום באינדקס שלו שיציג את העסק שלנו בעמוד התוצאות באופן כזה שהוא לא יהיה מונע מקישורים או אלגוריתם אחרים.
  • רישום באינדקס עסקים – כדאי להירשם בכל אינדקס המאפשר פרסום חינמי או בתשלום סמלי תוך שימת לב שהעסק שלנו נמצא תחת העיר והאזור הנכונים בהם אנחנו חפצים להופיע במנוע החיפוש של גוגל.
  • הכנסת סכמה של Local Business בכדי שגוגל יראה בקוד האתר שלנו שהעסק שלנו הוא מקומי ונמצא במקום שהוא רשום בו.