יש לכם אתר באינטרנט ואתם רוצים שיגיעו אליו גולשים. בדרך כלל אתם רוצים שאותם גולשים גם יעשו משהו באתר שלכם, למשל ירכשו מוצר, יזמינו שירות או ישאירו את פרטיהם. הבעיה היא שכמוכם יש עוד הרבה מאוד אתרים ונוצרת ביניכם תחרות על אותם גולשים. מה עושים במקרה כזה? איך תצליחו להתבלט מבין כל יתר המתחרים ולגרום לגולשים להיכנס דווקא לאתר שלכם?

התשובה עוברת דרך מנוע החיפוש הגדול והפופולרי ביותר בעולם כיום, גוגל. כמעט כל גולש ברשת  משתמש בגוגל באופן יומיומי כצעד ראשון בתהליך שאמור למלא עבורו צורך כלשהו. למשל, גולש מקליד בגוגל שם של פוליטיקאי כדי להגיע לאתרי חדשות ולקרוא עוד אודותיו; גולש אחר עשוי לחפש בגוגל מתכון לפאי תפוחים על מנת לדעת אילו מצרכים לרכוש כדי להכין אותו, וגולשת נוספת מחפשת בגוגל איש מקצוע שיתקן עבורה נזילה בצנרת המשרדית.

האם אתם נמצאים בראש רשימת תוצאות החיפוש?

מחקרים מראים כי הגולשים שמבצעים חיפוש על ידי הקלדת מילות מפתח בגוגל (או במנועי חיפוש אחרים ופחות נפוצים, כמו בינג או יאהו) נוטים בדרך כלל להקליק על תוצאות החיפוש הראשונות שמוצגות בפניהם.

האתרים שנמצאים בראש רשימת התוצאות הם אלה שנהנים ממספרים יפים של כניסות לאתר שלהם, ואם הגולשים נכנסים לאתר ומוצאים בו את מבוקשם, סביר להניח שבעלי האתרים הללו נהנים גם משיעור המרה גבוה יחסית.

לעומתם, אתרים שמופיעים בתחתית רשימת תוצאות החיפוש, קל וחומר אתרים שנמצאים רק בעמוד השני והשלישי של התוצאות, בדרך כלל יזכו לראות רק מעט מאוד גולשים, אם בכלל.

קידום אתרים אורגני: הדרך לצמרת תוצאות החיפוש

הדרך למעלה איננה פשוטה, אבל אפשרית. היא מכונה "קידום אתרים אורגני" וכוללת ביצוע שורת פעולות שמטרתן להתאים את האתר שלכם באופן מיטבי לאלגוריתם של גוגל; זאת על מנת שכאשר גולשים עתידיים יקלידו מילות חיפוש רלוונטיות, האלגוריתם של גוגל יזהה את האתר שלכם ככזה שיכול להוות מענה טוב יותר לצורך של הגולש מאשר אתרים אחרים ולכן יציג אותו במיקום גבוה יותר משלהם.

במילים אחרות, קידום אתרים אורגני הוא הדרך שלכם להופיע במיקומים טובים יותר מאשר המתחרים שלכם וכך להגדיל את הסיכוי שהגולשים יגיעו לאתר שלכם ולא לשלהם. יתרה מזאת, גם אם אתם כבר נמצאים במיקום טוב יותר משל מתחריכם בתוצאות החיפוש, עליכם לקחת בחשבון שהם מבצעים קידום אתרים אורגני כדי לעקוף אתכם, ולכן לא מומלץ לנוח על זרי הדפנה אלא לבצע פעולות קידום אתרים כדי לשמר את המצב.

איך זה מתבצע בפועל?

אף אחד לא באמת יודע באופן מדויק כיצד פועל האלגוריתם של גוגל ומהם מאות הפרמטרים נלקחים בחשבון בבואו לדרג אתרים ולהציגם על פי סדר מסוים לגולש; אולם על פי הצהרות שונות שיצאו מגוגל בשנים האחרונות, יחד עם ניסוי וטעייה של עשרות אלפי מקדמי אתרים בכל רחבי העולם, יש כמה עקרונות בסיסיים שידוע שיש להם השפעה על דירוג האתר.

התוכן, למשל, הוא אחד הפרמטרים הבסיסיים ביותר: התוכן באתר שלכם חייב להיות איכותי, מקורי ובעל ערך. ככל שהתוכן באתר שלכם יהיה טוב יותר ויענה באופן מדויק יותר לצרכים של המשתמשים, כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש. פרמטר חשוב אחר הוא קישורים נכנסים לאתר: ככל שיותר אתרים גדולים, רלוונטיים ואמינים יקשרו אל האתר שלכם, כך האלגוריתם של גוגל יסיק שהאתר שלכם הוא גם רלוונטי ואמין.