קידום אורגני לעסק קטן ?

האם מבחינה מעשית באמת ישנו הבדל בין קידום SEO לעסק קטן לבין עסק גדול? אם נרד לשטח ונבדוק את העבודה בפועל, הרי שהשיטות הן אותן השיטות.

אם כך הדבר, מדוע שנחליט להבדיל בין ממדי העסק? פשוט מאוד; הכול עניין של יכולת תקציבית והזמן שעומד לרשותנו עד לקבלת התוצאות.

חשוב הבין – SEO מצריך סבלנות

אחד מן ההיבטים החשובים ביותר שיש לציין בפני כל עסק וכל שכן עסקים קטנים המתעניינים בקידום אורגני, הוא פקטור הזמן.

בקידום אתרים אורגני אנחנו למעשה עובדים ללא הרף כדי לאותת לגוגל שהאתר שלנו עדיף על פני אתרים מתחרים, ושמומלץ שהוא יופיע בעמוד הראשון במילות מפתח רלוונטיות. אם ננסה לתרגם את זה לשפה פשוטה יותר, אז הרי שקידום אורגני הוא במקום מסוים עבודה שבמסגרתה אנחנו "משכנעים" את מנועי החיפוש למה אנחנו עדיפים ולא האחרים.

גוגל, וכן יתר מנועי החיפוש מנגד, לא ממהרים להתרשם במהירות כה רבה, וכך מדובר בעבודה על פני חודשים ארוכים שבמסגרתה אנחנו עובדים ללא הרף, מבצעים פעולות קידום אינטנסיביות ועקביות, ומפלסים אט אט את דרכנו לעמוד הראשון עם עליות טיפין טיפין.

החסרונות והיתרונות

החיסרון המובהק הוא הזמן שעומד לרשותנו.

עסקים קטנים לרוב לא יכולים להרשות לעצמם להמתין זמן ממושך עד לקבלת התוצאות. ייתכן ובית עסק ישלם תקציב בלתי מבוטל חודש אחר חודש, אך ייראה את הפניות הראשונות מן האתר רק לאחר כארבעה חודשים ולעתים גם חצי שנה.

עבור חלק מן העסקים, זוהי הוצאה לא מבוטלת שצריכה להצדיק את עצמה, ויפה שעה אחת קודם.

היתרון הגדול טמון באיכות הלידים.

אתר שעבר קידום אתרים אורגני איכותי ולאורך זמן, מתייצב בעמוד הראשון במילות מפתח חשובות, וזוכה לאמון ראשוני קריטי מצד הגולשים.

באופן כללי, גולשים שמוצאים את המענה שלהם באופן טבעי בגוגל, נוטים לתפוס זאת כמדד איכות. לתפיסתם, אין מדובר באתר שכן או לא עבר קידום SEO, אלא באתר שנבחר להופיע בעמוד הראשון כיוון שהוא איכותי, משמע השירות שמוצע מטעמו גם הוא איכותי.

כיצד ניתן לקצר את תהליך הקידום?

אם כן, כאשר אנחנו ניגשים לקדם עסק קטן בגוגל, ההיבט החשוב ביותר שעומד לפנינו הוא תקציב הזמן.

לעסקים קטנים לרוב אין את המותרות להמתין זמן ממושך מדי עד לקבלת התוצאות המיוחלות. כדי לקצר זאת, חשוב להתוות את אסטרטגיית ה-SEO הנכונה כבר מתחילת הדרך, ולעשות זאת באמצעות חקר מילות מפתח מכוון מטרה.

מה הן מילות מפתח? – אלו הן מילים פופולריות שגולשים נוהגים לחפש בגוגל. על-פי מילים אלו, נדע למקד את עבודת הקידום שלנו, ונבין מה המילים שנרצה להופיע איתן בעמוד הראשון.

כיצד כל זה מתקשר לאסטרטגיית קידום לעסק קטן? לצורך כך, הכירו שני מונחים חשובים:

  • מילת מפתח גנרית – זוהי מילה כללית ותחרותית מאוד שזוכה לאלפי ולעתים אף עשרות אלפי חיפושים בחודש. לדוגמה: אקורדים, מחסנים, בלונים, הנהלת חשבונות, מיסוי מקרקעין ועוד.
  • מילת מפתח זנב ארוך – זוהי מילה כללית שאליה מצטרף תיאור מסוים שהופך אותה לממוקדת יותר ומחופשת פחות. לדוגמה: בלונים לבר מצווה, הנהלת חשבונות במיקור חוץ, עורך דין למיסוי מקרקעין ועוד.

במקרה של קידום עסק קטן, נבחר להקצות את עיקר משאבי הקידום שלנו אל מילות המפתח שמתאפיינות בזנב ארוך.

הסיבה לכך נעוצה בשני יתרונות משמעותיים שקיימים בה:

  1. מילת מפתח עם נפח חיפושים נמוך יותר, יכולה להתקדם מהר יותר בתוצאות החיפוש.
  2. מילת מפתח שבה הגולשים כתבו באופן מפורט את מה שהם חיפשו, יכולה להניב תנועה רלוונטית הרבה יותר, כזו שהסבירות שתשאיר פניה היא גדולה יותר.

ומה בעניין התקציב?

בהתאם למידת התחרות שבה נבחר להתמקד, כך גם הדבר ישפיע על גובה התקציב.

חשוב לציין שבמאמר לא נתעכב על מחירים פרטניים כיוון שכל מקרה הוא לגופו. בעוד שעסק קטן בתחום הבלונים צריך להירתם לעבודת קידום תחרותית ש'נלחמת' בלא מעט מתחרים, הרי שעסק קטן להפעלת פעוטות דוגמת ג'ימבורי בהרצליה, יכול לנצח את המתחרים בקלות רבה יותר ובמשאבים פחותים.

אך אם נבחר לשים בצד את המילים הגנריות, ולהתמקד במילים הממוקדות, הרי שניתן יהיה להפחית מרמת האינטנסיביות של הקידום, וכך גם להשפיע על רמת ההוצאה החודשית אליה יידרש בעל העסק.