מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לגולשים למצוא תוצאות רלוונטיות לביטויי חיפוש שונים שהקלידו. לצד תוצאות אלה מופיעות מודעות טקסט פרסומיות. מודעות אלה מכונות "מודעות בתשלום", לעומת התוצאות המופיעות בדף החיפוש בצורה "אורגנית" – כלומר, בצורה טבעית הנובעת מרלוונטיות העמוד לביטוי החיפוש, ללא תשלום.
בעוד המודעות האורגניות הן תוצאה של קידום האתר באמצעות SEO, מודעות בתשלום או מודעות ממומנות מפורסמות בשיטת מכרז, כאשר בעלי האתרים או השירותים המפורסמים בהן מגדירים מחיר מקסימום אותו הם מוכנים לשלם על הקלקה. במודל זה המכונה PPC (תשלום על פי קליק), כאשר לקוח פוטנציאלי מקליק על המודעה – בעל המודעה משלם עליה. אם המודעה לא הובילה להקלקה – הפרסום מופיע ללא תשלום.