תמונה של כיצד עושים אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתרי אינטרנט הידועה גם כ"קידום אתרים" או SEO מתארת את כל הפעולות והתהליכים שאפשר לבצע על אתר אינטרנט כדי להביא אותו למקומות גבוהים יותר בגוגל. יותר תנועה מגוגל משמעותה בסופו של דבר הגדלת המכירות ומאגר הלקוחות.

אז איך עושים את זה?

השלב הראשון באופטימיזציה לאתר הוא מחקר מילות מפתח, כאשר כל מילת מפתח מייצגת חיפוש אחד או כמה חיפושים המתפצלים מהחיפוש הראשי. החוכמה היא למצוא את אותן מילות מפתח שמצד אחד יביאו תנועה רלוונטית לאתר ומצד שני יהיה אפשר לקדם למקומות ראליים בבלוק הראשון של התוצאות (בשאיפה להגיע למקום 5-6 ומעלה).

לאחר מחקר מילות המפתח מגיע השלב של אופטימיזציה ברמת האתר (או On Page בז'רגון המקצועי) למילות מפתח אלו. כלומר, שילוב מילות המפתח בתוכן האתר. לדוגמה, בכותרות הדפים, בתפריטי הניווט וכמובן בטקסט של כל דף ודף, כולל הכותרות הפנימיות. השילוב של מילות המפתח חייב להיעשות בצורה חכמה שלא תיראה מלאכותית לגוגל.

חשיבות לאופן בו הדפים מסודרים

ישנה גם חשיבות לאופן בו הדפים מסודרים מבחינה היררכית בתוך האתר מכיוון שגוגל מעניק חשיבות רבה יותר לעמודים שנמצאים ברמות הראשונות.

שלב נוסף ולמעשה נושא שלם שהחשיבות שלו גדלה בשנים האחרונות הוא כל מה שקשור לביצועים הטכניים של האתר. האלגוריתם של גוגל נותן העדפה מסוימת לאתרים מהירים וכאלו שנראים היטב על כל מכשיר בו הגולש משתמש.

גורמים רבים

ביצועי האתר תלויים בגורמים טכניים רבים שלא נוכל לפרט את כולם כאן, אך כן נציין כי רצוי לבצע לאתר מבחני ביצועים באמצעות כלי פיתוח שונים עוד לפני שמעלים אותו לאוויר.

מנגד, מרבית האתרים היום כבר מותאמים לתצוגה על מכשירים שונים, כך שמבחינה זו בדרך כלל אין צורך לבצע מראש הכנות מיוחדות מלבד בחירה בתבנית מודרנית או המרה נכונה של עיצוב אתר מקצועי לקוד HTML.

לסיכום המאמר

עוד שלב קריטי הוא בניית קישורים: ככל שיותר אתרים אחרים יקשרו לאתר, כך האלגוריתם של גוגל יתייחס אליו כאתר מהימן ואיכותי יותר שאפשר "לסמוך עליו".

בניית קישורים גם היא תורה שלמה ויש עשרות טכניקות שונות כיצד לבצע זאת בצורה נכונה. העיקרון שחשוב לזכור הוא שלא כל הקישורים הם בעלי אותו השפעה (Impact) והמטרה היא שכמה שיותר קישורים יהיו מאתרים איכותיים שיש זיקה נושאית ביניהם לבין האתר.

בניית קישורים מהירה ולא איכותית עלולה למעשה לגרום ליותר נזק מאשר תועלת.

כמו כן, מוטב לפזר את הקישורים מאתרים שונים ואין הרבה משמעות לכמה קישורים שיוצאים מאותו האתר.

מדוע אופטימיזציה לאתר הוא תהליך מעגלי?

קידום אתרים הוא ריצה למרחקים ארוכים ואי אפשר להביא אתר למקומות גבוהים מאוד בשבוע או אפילו כמה חודשים, במיוחד אם יש הרבה מתחרים על אותן מילות המפתח.

את השיפור בביצועי האתר והעלייה במספר הלידים והמכירות שמקורם מגוגל מנתחים באמצעות כלים אנליטיים שונים וביניהם כלים למדידה של מיקומי מילות מפתח, כלים למדידת תנועת גולשים כגון Google Analytics וגם כלים של גוגל עצמה המספקים תובנות על תנועה ממנוע החיפוש (Search Console).

גם כאשר האתר מראה על עליה משמעותית בתנועה מגוגל, הדבר לא אומר שהגיע הזמן לעצור: תמיד יש הזדמנויות חדשות לנצל (לדוגמה, הוספת עמודים עם עוד מילות מפתח), גוגל בעצמו מבצע שינויים מסוימים באלגוריתם וגם המתחרים אותם הזכרנו לפני כמה שורות לא יושבים בשקט ומבצעים פעולות שמטרתן למעשה לעקוף אותנו אם נשב בחיבוק ידיים ולא נעשה דבר.

לכן חברת קידום אתרים טובה לא יכולה לשקוט על השמרים והיא חייבת להמשיך ולפעול בצורה יצירתית ולחפש עוד דרכים כיצד לשפר את ביצועי האתר מחודש לחודש.