תמונה של הקשר בין קידום אתרים להשקעות

אולי זה יפתיע, אבל רבים סבורים שיכול להיות קשר בין קידום אתרים לבין השקעות. נשמע מופרך? הדברים הבאים יבהירו למה הכוונה ויבססו את הטענה הזאת. ולמען האמת, הידע הזה עשוי להיות שווה לכם כסף.

מטרות ישירות ועקיפות של קידום אתרים

קידום אתרים יכול להשיג מגוון מטרות. חלק מהמטרות הללו כמעט מובנות מאליהן אבל יש גם מטרות מעניינות, שלא קל להבחין בהן במבט ראשון. לדוגמא, בעזרת קידום אתרים ניתן לחזק את הטרפיק של הגולשים שמגיעים לאתר מכירות. זוהי מטרה הגיונית וברורה גם כאשר מדובר למשל על אתר עסקי. אבל באותה המידה, מקדם אתרים יכול להקפיץ את הערך של השקעות שונות. אנו  מדברים בעיקר על מה שנהוג לקרוא לו כיום השקעה אלטרנטיבית. בדוגמאות הבאות אפשר יהיה להבין יותר על מה מדובר.   

השקעה בערוץ קורסים משגשג

אנשים שיש להם מומחיות וידע בתחום מסוים, לא חייבים להפיץ את הידע הזה בחינם וללא תשלום. אם נניח שיש מישהו או מישהי שהם מומחים בגידול פרחי נוי לקישוט הבית, יתכן שיהיו אנשים שירצו ללמוד מהם את אומנות גידול הפרחים. ניתן לצלם ולהעלות לרשת קורס מלא בנושא הזה. ואם מישהו מבין כל מה שקשור עם נגרות או תחזוקת הבית, הוא יכול גם כן להעלות קורס בעל מספר שיעורים שמלמד את זה בצורה מסודרת. ושיהיה ברור, מדובר בקורסים בתשלום. מרגע שהם באוויר, אנשים יתחילו לשלם בשביל לצפות בתוכן הזה. ובדיוק פה נכנס הקשר עם קידום אתרים.  

הקשר בין קידום אתרים להשקעות

החשיפה לערוץ קורסים איננה מובנת מאליה. בין אם מדובר בקורסים שמיועדים לקהל יעד ישראלי ובין אם מדובר בקהל יעד גלובלי, יש צורך שאנשים יכירו את הערך של הקורסים ויבינו מהי התועלת. בין הדרכים שבהן ניתן להפיץ ולפרסם ולשווק את התכנים הללו, נמצא קידום האתרים. לאחר הקמת אתר או אפילו עמוד נחיתה בלבד, כלים של קידום אתרים ימקסמו את החשיפה לנושא הזה. בתוך זמן לא רב, אנשים שהתחומים הספציפיים מדברים אליהם, יהיו מודעים לכך שקיימים קורסים בעלי ערך עבורם. ההשקעה בצילום ועריכה של קורס מקצועי דורשת כסף, זה נכון. כך גם קידום אתרים איכותי. אבל שימו לב ליתרון הגדול שהופך את ההשקעה הזאת למשתלמת כל כך. לאחר השקעה חד פעמית, קהל יעד נוסף ימשיך להירשם לקורסים מבלי שצריך לעשות יותר מדי. זה הופך לנכס דיגיטלי מודרני, שעובד ומניב כסף, באופן מתמשך.

השקעות נוספות, בעידן המודרני

יובהר כי ישנן דוגמאות נוספות להשקעות עדכניות, שלא מצריכות כסף רב ושאפשר לקדם על ידי קידום אתרים מקצועי. לדוגמא:

  • אתרי השוואות מחירים – רכישת אתר השוואות מחירים וקידומו, מניבים הכנסות מאותם עסקים שמקודמים בו.
  • פלטפורמות לידים וקידומם – רכישת פלטפורמות כאלה מניבה הכנסות מכל ליד שמספקים לגורמים עסקיים.
  • בלוגים מקצועיים וקידומם – מניבים הכנסות מחסויות ופרסומות.