תמונה של צ'ק ליסט לקידום האתר שאתם חייבים להכיר

לא חסר ברחבי הרשת צ'ק ליסטים לקידום אתר כאשר מקבלים אתר חדש. כולנו מכירים ולכולנו אף יש גרסה משלנו לצ'ק ליסט שכוללת בתוכה הטמעת קודים, הוספת האתר לוובמטסטר טולס ועוד רבים ואחרים.

יחד עם זאת, ישנם מספר סעיפים שאין אותם במספר רב של צ'ק ליסטים ברחבי הרשת וחשובים לא פחות. את הסעיפים הללו מומלץ שתוסיפו לצ'ק ליסט שלכם וסעיפים אלו אף יכולים לפתור את הבעיות שהשפיעו על דירוג האתר.

מתי מקבלים אתר חדש?

בואו נעשה שנייה סדר.. ישנם 2 אפשרויות לקבלת אתר חדש, האחת, אתה מקבל אתר חדש מאפס שזה עתה סיימו לבנות אותו ואתה בעצם עושה את עבודת הקידום מההתחלה.

האפשרות השנייה והיותר נפוצה היא שעקב חוסר הצלחה בקידום אתר תדמית וורדפרס עם המקדם הקודם פנו אליך כדי שתעזור להם לשפר את מיקום האתר, חלילה  מזלזל במקדם שהיה לפני, יכול להיות שהוא עשה הכל By the book ועדיין הוא לא הצליח להביא את האתר למקום שבעל האתר מעוניין. יכול להיות כמובן גם שהביטויים שנבחרו הם תחרותיים בטירוף ודורשים ים של עבודה, אך אם זה איננו המקרה יכול להיות שהסעיפים הבאים יפתרו לכם את הבעיות:

1.גרסת מובייל

לא חסרים האתרים שגרסת המובייל שלהם היא בעצם סאב דומיין כאשר הנפוצה בהם שהיא גרסת ה-m לדוגמא : m.domain.co.il, הרבה מקדמים לא תמיד ישימו לב ולפעמים זה יבוא לידי ביטוי בכך שהם לא ישלחו את גרסה זו לוובמאסטר טולס ויעשו את פעולות ה-שיווק באינטרנט רק על האתר הראשי במחשבה שזה אותו האתר ופועלות המבוצעות על גרסת המחשב נעשות באופן אוטומטי גם על גרסת המובייל ולא כך המקרה. יש להתנהג לגרסת המובייל באותו האופן כמו לגרסה הראשית, בייחודיות. כמובן שיש לבדוק שכל התוכן נמצא שם ויש את התגיות קנוניקאל ואלטרנייט בקוד האתר על מנת להראות לגוגל שזה הוא אתר מראה.

2.הפנייה על הפנייה על הפנייה

כאשר אנו מעבירים את האתר לגרסה מאובטחת( Https) אנחנו מבצעים הפניות לכל הכתובת באתר. חשוב לעשות את זה כמו שצריך וללא הארכת התהליך שלא לצורך, למה הכוונה? לעשות הפנייה על הפנייה בלבד, ושלא  תהיה יותר מהפנייה על כל כתובת דבר המאריך את זמן התגובה של השרת ופוגע במהירות האתר. מתי זה נפוץ? כאשר אנחנו בוחרים בגרסת האתר (אם www או בלי www) מבוצעת הפנייה לאחת הכתובות או להפך.

נניח על הכתובת domain.co.il יש הפנייה ל-www.domain.co.il ומשם מתבצעת עוד הפנייה ל-https://www.domain.co.il אז למה לא לדלג על תחנת הביניים, דבר המשפר את מהירות האתר?

3.Robots.TXT

תאמינו או לא בקובץ robots תוכלו למצוא שם כל מיני כיתובים מיותרים שגוגל עלול לפרש כבקשה שלכם ל-no index של דפים מסוימים ואף האתר כולו. הורידו את כל מה שלא צריך להיות בקובץ והשאירו רק מה שחיוני (לדוגמא – נעילת תיקיית האדמין אם זה אתר וורדפרס).

עוד עצה קטנה: אם אתם מעוניינים לנעול סוג מסוים של דפים כמו דפי תמונות אך יש מהם כמות גדולה באתר פשוט תוותרו על זה ואל תעשו זאת, גוגל לדעתי לא יראה את זה בחיוביוית שאתם נועלים אחוז גדול מהאתר שלכם ולעיתים גם ידלג על סריקה של דפים אותם אתם מעוניינים שהוא יסרוק.

לבדיקה מה כתוב בקובץ : www.domain.co.il/robots.txt

4.לנעול דפים ריקים מסריקה והסרת כתובות Url

בהמשך לסעיף הקודם כאשר יש לנו אחוז קטן (וקטן בלבד) שבו אין אף דף אחד מקודם רצוי לנעול מסריקה מגוגל על מנת להסירו מאינדקס החיפוש. גוגל יפרש את זה כרצון טוב מכיוון שאתם חוסכים לו סריקה של דפים מיותרים, דבר המתבטא בחיסכון תקציב הזחילה שלו.

לאחר שעשיתם את זה מומלץ להסיר את הכתובות דרך הוובמאסטר טולס על מנת לזרז את התהליך.

5.שכפול תוכן באתר

לא פעם ולא פעמיים קרה לי שהרצתי על האתר בדיקה באמצעות אתר siteliner  ומצאתי שם מספר גדול של דפים משוכפלים עקב שגיאות שרת, קוד וכדומה והדף משוכפל על אותה כתובת רק עם סיומת שונה. לפעמים שמדובר בפסקה המקרה אינו נורא, אך כאשר יש מספר של דפים זהים באתר זה יפגע במיקום האתר, טפלו בזה ותסגרו לכם את הפינה הזו.

6.שיכפול תוכן של מתחרה מחוץ לאתר

לעיתים, כאשר מדובר בתחומים תחרותיים לא תאמינו כמה משאבים המתחרים שלכם ישקיעו כדי לפגוע בכם, קרה לי לא פעם כאשר הרצתי פיסקה מהאתר שלי בגוגל ומצאתי המון דומיינים שלא שווים כלום עם תוכן האתר שלי בתוכם. ההמלצה שלי אליכם, אני יודע שישנו סיכוי קלוש יפגע זה לנסות לשנות את התוכן לפחות בעמודים המקודמים.

7.שיכפול האתר על סאב דומיין.

ושוב הגענו לשגיאות שנעשות בתום לב ואנחנו לא תמיד שמים לב. באמצעות פקודת site תוכלו לבדוק האם האתר שכפל את עצמו על סאב דומיין של האתר, סיכוי קלוש, אך מניסיוני אפשרי בהחלט. לעיתים בקמפיינים ממומנים אנחנו משכפלים חלק נכבד מתוכן האתר לדף הנחיתה ושוכחים לשים תגית קנוניקאל או פקודת no index.

8.תגית אלט לתמונות

תצחקו עכשיו ותגידו בלב "נו מה אתה רציני איתנו?", אז כן אני רציני. אני לא מתכוון לתיאור האלטים שבתמונות, כמובן שאת זה אתם יודעים אך האם בקוד מוגדרת התגית אלט לתמונות? כי אם לא האלט שרשמתם הוא לחינם ולא מופיע. באחד האתרים שקידמתי בקוד לא הייתה תגיד אלט וכאשר הוספתי האתר זינק במיקומים על כל הביטויים תוך מספר ימים.

9.הטייטל והדיסקריפשן שהזנתם זה באמת מה שרשום?

גם כאן הדבר מתקשר לשגיאה בקוד. שימו לב שמה שאתם מזינים זה באמת מה שרשום בטייטל ובמטה דיסקריפשן ולא משנה אם אתם עושים את זה באמצעות תוסף או ידנית.

יש מקרים בהם טעות קטנה בקוד גורמת לבלבול ומה שנמשך לטייטל ולתיאור זה בכלל משהו אחר מתוכן הדף.

10.קאש – תראו איך גוגל רואה את הדף. יכול להיות ששגיאה בקוד תביא לכך שהוא לא קולט חלק התוכן באתר ואולי יש איזה סקריפט שמונע ממנו להגיע לכל התוכן בדף.

 

אלו הם עשרת הדיברות שחובה להכניס לכל צ'ק ליסט לדעתי. בהצלחה!