אם פעם היו אלה שלטי החוצות העצומים בגודלם, שהיוו את המקום הנחשק ביותר למודעות פרסומיות של חברות מסוימות – העולם של היום כבר עובד אחרת לגמרי. אין ספק שלשילוט פיזי יש מקום מסוים בטכניקת השיווק העסקי, אך הוא פינה מקום אדיר לשיווק הדיגיטלי. כל בעלי העסקים היום כבר מבינים, כי ללא אסטרטגיה מסודרת ובנויה היטב הכוללת שימוש בדרכים שמטרתן לפרסם את העסק באינטרנט, לא ניתן להגיע למיצוי הפוטנציאל העסקי והגעה אל קהל הלקוחות המקסימלי. כיצד עושים זאת ומהן דרכי הפעולה המומלצות?
כדאיות ההשקעה הכספית בקידום אתרים
יצירת תכנית של שיווק דיגיטלי מתחילה קודם כל מהבנה באשר ליכולת הכלכלית של העסק להשקיע תקציב מסוים בעניין. גם אם ידוע היקף הכספים שהעסק יכול להקצות לשם כך, חשוב להבין כי בתוך השיווק והפרסום הדיגיטלי ישנן שלל פעולות שניתן לבצע ובאופן טבעי – כל אחת מהן עולה כסף. הדבר הראשון שכדאי לעשות, אם כן, הוא לקבל ייעוץ מקצועי ממומחים לקידום באינטרנט, אשר יידעו כיצד לקחת את התקציב האפשרי ו"לחלק את העוגה" באופן שיעשה הכי טוב את העבודה.
הקידום בגוגל הוא הנושא המבוקש ביותר בתחום הזה של קידום אתרים, כיוון שהחלק המכריע של לקוחות הנחשפים לראשונה לעסק מסוים – מגיעים אליו באמצעות הקלדה אל תוך מנוע החיפוש הגדול בעולם. אבל גם כאן, כדאי לדעת כי ישנם שני סוגים של אסטרטגיות קידום – ולא ניתן להחליט באופן מובהק איזו מהן טובה יותר מהשנייה, כיוון שמדובר בהחלטה שהיא ספציפית עבור כל עסק וכל אחת מהדרכים יכולה בהחלט להועיל לקידום המכירות שלו.
מה כדאי יותר – קידום אורגני או ממומן, ומה באשר לשיווק דרך רשתות חברתיות?
המטרה של קידום ממומן וקידום אורגני היא זהה: הבאתו של קהל הלקוחות הפוטנציאלי למימוש האפשרות לקבל שירות מהעסק. הדרכים לעשות זאת הן שונות, כאשר השוני העיקרי טמון במילה אחת פשוטה – סבלנות.
קידום ממומן משמעו יצירת פרסומת שתופיע בראשית תוצאות החיפוש בגוגל, אשר כל הקלקה עליה תעלה לעסק כסף, אך החשיפה תהיה מהירה ומיטבית. קידום אורגני יעלה באופן תהליכי יותר את האתר אל התוצאות הראשונות, כאשר החשיפה תהיה איטית אך תיכנס ל"עומק הקהל" ובעיקר- היא אינה עולה לעסק כסף מלבד ההשקעה הראשונית ביצירת הקמפיין. הבחירה בין אחת מהאופציות הללו או בשילוב ביניהן, תלויה בוותק של העסק ובתקציב שלו, מה שכאמור כדאי לתכנן באמצעות חברה מקצועית לקידום אתרים. בנוסף, חשיפה דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם או פינטרסט – יעילה אף היא, אך נדרשת הבנה מעמיקה באשר להתאמת אסטרטגיה כזו אל קהל היעד והאפקטיביות שלה.
הדרכים לבצע שיווק ופרסום דיגיטליים הן רבות ומגוונות וכאמור – הן בגדר חובה היום לכל עסק שמעוניין להרוויח באמת. בניית אסטרטגיה כזו תאפשר לעסק לצאת מן הבינוניות ולהגיע לחשיפה אופטימלית לקהל לקוחות ואף לשמר אותם לתקופה ארוכה.